coklat untuk hantaran. boleh mengikut bajet masing-masing. kalau nak design yg sama macam dlm gambar, harga RM120. ade 30pcs coklat rose. selain utk hantaran, utk hadiah buat yg tersayang pun boleh. khidmat penghantaran ke seluruh KL n kawasan yg sewaktu dengannya juga disediakan (caj penghantaran mengikut kawasan) kalau nak buat suprise.
Saturday, September 24, 2011
Order dari ASNB n regular customer..
80pcs oreo chocs with edible image utk jamuan raya ASNB.
yang nie my regular customer yg order siap delivery utk GF die ke S.Alam..nie sempena konvokesyen GF die next week...nie my 1st trial buat rose choc bouquet...harap maklum la kalau xberapa menarik...hee~
Monday, September 12, 2011
Rose choc hand bouquet
pic credit to my sifu...
Last week, sy berkesempatan utk belajar buat hand bouquet..dah lama terfikir nk buat hand bouquet tapi xde sapa nk ajar...so, bila dapat tau ade sahabat kat group Homemade Choc yg buat kelas utk hand bouquet nie, sy pun terus booked hari utk attended.
hand bouquet nie sgt sesuai utk dijadikan hadiah...dari korang spent duit beli flower bouquet, baik beli choc bouquet nie...at least leh gak makan coklat tuh..hehe..lagi 1, kalau korang de plan nk buat suprise buat yg tersayang, semuanya bisa diatur! asalkan tempat penghantaran tu dalam kawasan KL/Selangor shj. waktu utk delivery adalah 9am-12pm (weekdays) bergantung kpd jarak tempat penghantaran dengan Cheras (rumah sy) and of course lah ade delivery charges...if u wish to attached together with card or ape2 la, also can be arranged!
BTW, this choc hand bouquet ade 30pcs rose choc.. colour, mcm biasa ikut kehendak korang la...harga, RM80 (exclude delivery n other charges).. if ade yg berminat nk order, just sms to 012-9362102. sms jer tau, jgn call.I'll call u later. tempahan hendaklah dibuat sekurang-kurangnya 10hari sebelum tarikh penghantaran beserta 50% deposit. lagi awal lagi bagus...
Sunday, August 7, 2011
Coklat Raya
Sticky notes..please scroll down for new entries!
Pakej coklat raya mengandungi:
~50pcs coklat
~mixed shapes*
~mixed flavors*
~RM30 (excluded postage & delivery charges)
*Flavors=Strawberry, blueberry, mint, yam, lemon
*setiap box akan mengandungi pelbagai shapes&flavors
*sorry,tak boleh nak pilih2 sebab akan melambatkan proses pembuatan.
boleh sms jer order korang ke 012-9362102.. sms tau, jgn call sebab saya x bawa phone pegi keje...
klu korang call, takut saya x pick up...
klu korang call, takut saya x pick up...
Sunday, July 17, 2011
Special Order & Hari Kantin SAMTK
Classmates from GP200 order nie utk GF die plus delivery service skali...nak menjerit GF die mase saya hantar coklat nie kat Carrefour Seksyen 23.. both of them were happy with the chocs.. korang sweet sgt n aku doakan korang berkekalan la yer..hehe~
Semua nie, anak sedara saya request..die nak jual masa hari kantin kat sekolah... 100pcs lollichocs, 32pcs oreo chocs n 68 pcs choc teddybear... tu jer yg sempat saya buatkan...
okey, this one saya panggil "value pack" utk wedding..saya packing coklat tuh sebiji-sebiji...boleh letak dlm doorgift..harga sangat berpatutan! sesiapa berminat, boleh email sy utk tau harga ye... InshaAllah, lepas raya nie akan ade beberapa choice utk pakej "value pack" doorgift nie...
Reunion GP200
Sabtu, 2 Julai lepas, saya ade majlis reunion participants GP200 dengan Bank Negara & Coacch2Success..sy ambil peluang nie nk promosikan Coklat Manes kepada kawan2 GP200...classmates, Proactives memang dah tau yg saya nie choc maker tapi xde peluang lagi nak rasa..so, sempena reunion nie, saya bagi diorang rasa puas2 coklat saya...
this one, special for my classmates, Proactives and I made a few special for my group-mates, Rainbow.
Lollichoc oreo with edible image.
Yang nie pulak, sambil2 promote coklat raya.. tu yg buat packaging exactly sama macam yg dijual utk raya.
saya bawak 2 bekas n kejap jer dah habis.. ye lah, 200 orang nak rasa...
maaflah kalau ade yg xdpt rasa...hee~
maaflah kalau ade yg xdpt rasa...hee~
this one, special for Mama Shikin, Head Secretariat GP200 BNM..
penuh tau paper bag nie..hehe~
Monday, June 13, 2011
Kembali beroperasi...
As salam buat semua...selepas 2bulan Coklat Manes menghentikan operasi buat sementara waktu, kini, kami telah kembali menerima tempahan. Sebagai permulaan, saya ingin memperkenalkan coklat terbaru dr Coklat Manes....
Kotak coklat (love)
+ 3biji coklat didalam
100% coklat
RM15
Kotak coklat 4segi
+15biji coklat didalam
100%coklat
RM45
oreo lollipop
RM2 (without edible image)
RM2.50 (with edible image)
*utk edible image, anda boleh pilih gambar sendiri. tempahan hendaklah dibuat lebih awal utk oreo lollipop + edible image.
Tuesday, May 24, 2011
PENGUMUMAN PENTING!!
SAYA TIDAK AKAN MENERIMA SEBARANG TEMPAHAN COKLAT BERMULA DARI 28/3, SELAMA 2 BULAN ATAS SEBAB-SEBAB YANG TIDAK DAPAT DIELAKKAN. WALAU BAGAIMANAPUN, SAYA MENERIMA TEMPAHAN COKLAT UNTUK SEBARANG MAJILS YANG AKAN BERLANGSUNG PADA BULAN JUN.
HARAP MAKLUM.
Saturday, March 12, 2011
MANES is MANIS!
As-Salam..
Dah agak lama tak update blog Coklat Manes nie.. Sebenarnya, saya baru habis industrial training dan officially unemployed! so, buat masa sekarang sy ada banyak masa utk Coklat Manes. Speaking of industrial training, hari terakhir sy praktikal, sy ada agih-agihkan 2pcs choc in cavities box utk semua orang dekat office. Bila diorang dapat coklat tu n baca label yang sy lekat, most of them having difficulties on reading the word "MANES".. just some of them that managed to pronounce it as "MANIS", the rest said it as "MAINS".
Ok. Sebutan sebenar bagi "MANES" ialah "MANIS". Sy eja perkataan MANIS dengan huruf E sebab nak nampak sedikit catchy, lain dari biasa. some more, masa nak register blogspot, dah ade someone yg guna perkataan "COKLAT MANIS".. tak nak bagi potential customers get confuse, sy tukar huruf I dalam perkattan MANIS kepada E...
thats my explaination bout the spelling "MANES" on my brand. it doesn't matter how u pronounce it, yang penting "COKLAT MANES" dikenali....
Subscribe to:
Posts (Atom)




